dijous, 7 de juny de 2012

ENTORN PERSONAL D’APRENENTATGE COM A ENFOCAMENT EDUCATIU





En la visualització d’aquest petit vídeo realitzat per en Jordi Adell, Doctor en Filosofia i Ciències de l’Educació i professor del Departament d’Educació de la Universitat Jaume I (Castelló), i director del Centre d’Educació i Noves Tecnologies. Es pot extreure una idea clara que pot servir per definir les noves tecnologies.
Aquesta idea fa referència a que NO ESTEM SOLS.
Què vol dir amb això?
El món de les noves tecnologies ens permet connectar amb el món. Compartir coneixements.
Però perquè això sigui possible cal ser partícips d’aquest entorn. Tal com diu Jordi Adell, s’ha de participar, publicar allò que es fa, per tal d’augmentar el material. És a dir, el fet de publicar i compartir formen part de la substància de les xarxes. D’aquesta manera un mateix és el protagonista a l’hora de formar-se, però, per arribar a aquesta formació és necessària l’aportació de moltes altres persones que de manera desinteressada aporten els seus coneixements.
D’aquesta manera, cal que ens aferrem a aquestes noves tecnologies com un recurs per avançar, per evolucionar. A partir d’aquesta font inesgotable d’informació.

PLE.
Els PLE, tal com ha indicat Jordi Adell, són uns recursos molt útils a l’hora de construir  aquesta formació.
El PLE es pot definir com les relacions que un manté amb l’entorn 2.0 i de les quals ens sentim identificats i ens ajuden a construir un aprenentatge.
Quan fem ús d’internet ens relacionem amb un entorn immens amb el qual mantenim un feedback. Així doncs, per tal d’acotar aquest entorn els PLE ens permeten gestionar el nostre propi aprenentatge.

Fonts de documentació.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada