En la dècada dels 80
amb la massificació dels ordinadors a les llars i posteriorment amb l’aparició
d’Internet a la dècada dels 90 apareix una font d’informació, comunicació i
multimèdia potentíssima que dona peu a una finestra oberta al món creant un
canvi substancial a l’hora de percebre la informació (pàgines web, wikis, TV-online,
blogs...)[1].
El que s’acaba de
comentar és una realitat sabuda per tothom.
Tothom és conscient
del paper destacat que tenen els mitjans de comunicació, així com també del
bombardeig d’inputs que rebem d’ells diàriament des de que ens llevem, fins que
anem a dormir, i molts cops inconscientment.
Sabent això és una
obvietat que s’han d’incorporar els mitjans de comunicació a l’aula. Si més no,
per aprendre a interpretar-los.
Pel que he copsat des
del meu humil punt de vista, és que aquest factor, deixa una petita seqüela en
el dia a dia dels infants i inclòs m’atreveixo a incloure-m’hi. Ja que jo des
de ben patit també he estat educat en aquest entorn tan mediatitzat pels “massmedia”.
Aquesta petita
seqüela que ens deixa la ubicaria en la necessitat de tenir-ho tot a l’instant,
de viure en la immediatesa, que tot ha de succeir de manera immediata, i com
més visual siguin els inputs molt millor per la concentració.
Així doncs, crec que
hem perdut capacitat de concentració. Clarament els responsables d’això han
estat les tecnologies que ens han acostumat a viure en la immediatesa.
D’aquesta manera,
crec que és necessari un treball des de l’escola en aquesta direcció. És a dir,
fomentar hàbits que ajudin a la concentració, així com també aprendre a
discernir el que rebem d’aquests.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada